Yönetim Sistemleri ve Süreç İyileştirme Şube Müdürlüğü - Yeşim DEDEOĞLU

Yönetim Sistemleri ve Süreç İyileştirme Şube Müdürlüğü

Yeşim DEDEOĞLU (Şb.Md.V.)

Telefon: 0224 716 38 30

E-Posta: yesim.dedeoglu@bursa.bel.tr

Adres: Zafer Mah. Ankara yolu Caddesi. No: 1 C Blok Kat:5 16080 Osmangazi/BURSA

Özgeçmiş

  Kalite ve Yönetim Sistemleri Uygulamaları

  • İdarenin tüm iş süreçlerini, iş akışlarını, süreç tanıtım kartlarını, görev tanımlarını, belirlemek.
  • İdarenin entegre yönetim sistemi çalışmalarında kullandığı yazılımı yönetmek. Bu yazılımdaki dokümanlara erişimi sürekli açık tutmak, güncelliğini sağlamak.
  • Entegre yönetim sistemlerine ait politikaları belirlemek personel ve kamuoyu ile paylaşmak.
  • Entegre Yönetim Sistemi çalışmalarını koordine etmek, kurumda etkinliğini sağlamak. Yönetim sistemlerinin temel ve iç tetkikçi eğitimlerini vermek, iç tetkikçileri belirlemek, denetim programını yayımlamak, denetim raporlarını birimlere göndermek, dış denetimleri gerçekleştirmek, iç ve dış denetim sonuçlarına göre birimlerde iyileştirme yapmak.
  • Kurumun yönetim standartlarına uygunluğunu sürekli iyileştirmek.
  • Birimlerin iç müşteri ve vatandaş anket uygulama planlarını her yıl hazırlamak.
  • İç müşteri ve vatandaşa yönelik memnuniyet anket sorularını belirlemek, anketleri çevrimiçi veya yüz yüze uygulamak, uygulatmak, sonuçları analiz etmek, iyileştirme alanlarını belirlemek,  ilgili birimine ve üst yönetime sunmak.

Yalın Uygulamalar

  • Kurumda yönetim modeli olarak yalın uygulamaların gerçekleşmesini sağlayarak verimliliği sürekli artırmak.
  • Kurumsal verimliliği artırmak için birimlerin personel, araç, makine, mal, malzeme, ekipman, alan, tesis gibi kaynak tüketimlerini analiz etmek, bu konularda yalın ofis veya birimlerdeki yalın ekipler ile verimliliği artırma uygulaması yapmak.
  • Kurumsal verimliliği artırmak amacı ile süreçlerde zaman ve iş etütleri yaparak standartlar oluşturmak, kaynak ihtiyacını belirlemek.
  • Yönetimin belirlediği süreç veya birimde stratejik veya operasyonel seviyede yalın proje uygulamalarını yürütmek.
  • Daire başkanlıklarında yalın ekipler oluşturmak, eğitim ihtiyacını karşılamak, yalın ekiplerin dairelerindeki yalın uygulamalarını koordine etmek, izlemek, yönetime raporlamak.
  • Kurumun yalın dönüşüm yolculuğundaki risklerini belirlemek, önlemler almak.
  • Yönetici ve personelin kurum kaynaklarının verimli kullanımına yönelik farkındalığı artırmak.
  • Kurum içindeki iyi yalın uygulamaları yaygınlaştırmak, ödüllendirmek.
  • Kurum dışı kıyaslama çalışmaları yapmak, bu konuda kurum ve kuruluşlara ziyaretler gerçekleştirmek.

          

Müdürlüklerde Ortak Yürütülen Faaliyetler

  • Çalışma alanına ilişki iş planı yapmak, uygulamak, sürekli iyileştirmek ve yöneticiye öneride bulunmak.
  • Çalışma konularına ilişkin kurumsal sunum ve rapor hazırlamak, arşivlemek.
  • Çalışma alanlarına ilişkin kanun, yönetmelik, genelge vb mevzuatı ve güncel konuları takip etmek.
  • Bağlı olduğu müdürlüğün stratejik hedeflerini, faaliyetlerini, bütçesini, performans göstergesini, gerçekleşmelerini oluşturmak.
  • Faaliyetlerinin etkin, verimli ve amaca uygun gerçekleşmesi için çalışma planlarını hazırlanmak, uygulamak.
  • Hizmet alımlarına konu satın alma veya ihale dosyası hazırlamak, kontrol etmek, kabul etmek, ödeme belgelerini hazırlamak.
  • Kurumun kalite, insan kaynağı, bilgi güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, müşteri memnuniyeti, enerji ve çevre yönetimi ile bütçe kullanımı politikalarına uygun olarak faaliyet ve projeleri yürütmek.
  • Müdürlük tarafından verilen görev ve sorumlulukları yerine getirmek,
  • İş süreçleri ile ilgili olarak her türlü yazı ve maili değerlendirmek, süresinde cevaplamak.
  • Müdürlük bünyesindeki işlemlere ait her türlü bilgi ve belgelerin korunması, dosyalanarak arşivlenmesini sağlamak,
  • Kurumun düzenlediği eğitim ve programlara katılım sağlamak,
  • Kişisel Verilerin Korunması Kanununa uygun çalışma şartlarını oluşturmak

1.    Kalite Yönetim Sistemi (ISO- 9001) 
•    Risk ve  fırsatları  etkin  şekilde  yöneterek   tüm  süreçlerin  sürekli iyileştirilmesini,
•    Katılımcı bir yönetim anlayışı ile stratejik amaç ve hedeflerin belirlenmesini,
•    Kaynakların verimliliğini sürekli artırılmasını,
•    Tüm hizmetlerin vatandaş odaklı yürütülmesini,
•    Uygunluk gereksinimlerinin karşılanmasını ve kurumda kalite bilincinin geliştirilmesini,
2.    Çevre Yönetim Sistemi (ISO- 14001) 
•    Çevrenin korunmasını, doğal kaynakların gelecek nesillere aktarılması faaliyetlerimizin çevre üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirerek kirliliğin önlenmesine yönelik çalışmaların yapılmasını,
•    Daha yaşanabilir ve iklim değişikliğinin etkilerine karşı dirençli bir şehir oluşturulmasını,
•    Belediye çalışanlarının, paydaşların ve Bursa halkının çevre bilincinin artırılmasını,
•    Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda tüm süreçlerimizde çevresel performansımızı artırmak için yenilikçi bir gelişim gösterilmesini ve sürekli iyileştirilmesini, 
•    Hizmetlerimizin uygunluk ve yasal yükümlülükler çerçevesinde yürütülmesini
3.     İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi (ISO- 45001) 
•    Yürütmekte olduğu tüm faaliyetlerde; iş kazasını ve meslek hastalıklarını önlemek için sağlıklı ve güvenli çalışma koşulları sağlayıp, tehlikelerin ortadan kaldırılmasını ve risklerin azaltılmasını,
•    Çalışanların, çalışan temsilcileri ile birlikte diğer tüm paydaşların görüş ve önerilerini alarak yasal sorumluluk çerçevesinde hedef belirlenmesini, süreçlerin sürekli iyileştirilmesini,
4.    Enerji Yönetim Sistemi (ISO- 50001) ;
•    Tüm hizmet alanlarında enerji kaynaklarının verimli kullanılmasını, fosil yakıtlarından elde edilen enerjinin tüketimini azaltarak iklim değişikliğine yol açan karbon salınımlarının azaltılmasına katkıda bulunulmasını ve enerji maliyetlerinin azaltılmasını,
•    Enerji verimliliğinin artırılması, yasal ve diğer şartlara uyumluluğun sağlanması için enerji amaç ve hedefleri oluşturulması, bu amaç ve hedeflere ulaşmak için gerekli şartların yerine getirilmesi ve belli periyotlar ile gözden geçirilmesini,
•    Enerji Performansının sürekli olarak iyileştirilmesini sağlayacak tasarım ve uygulama faaliyetlerinin yürütülmesini,
•    Tüm faaliyetlerde enerji performansını iyileştirecek, enerji bakımından verimli ve çevreye duyarlı ürün, proje, hizmetlerin temin edilmesini,
•    Yenilenebilir enerji kullanımının artırılması, iklim değişikliği ile mücadelede enerji kaynaklarının verimli kullanımı ve enerji verimliliği sağlanması için çalışanlarımızın ve tüm paydaşlarımızın bilincinin artırılarak sürdürülebilir kalkınma ilkesine uygun bir şekilde Enerji Yönetim Sisteminin sürekli iyileştirilmesini,
5.    Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi (ISO 10002) 
•    Hizmet kullanıcıların memnuniyet düzeylerinin tüm süreçlerde ölçülmesini, izlenmesini ve sürekli iyileştirilmesini,
•    Vatandaş ile çalışan memnuniyetini artırma ihtiyaç duyulan her türlü finansal, operasyonel ve organizasyonel gerekliliklerin sağlanmasını,
•    Memnuniyet düzeyini sürekli artırmak için yasal gereklilikler doğrultusunda hedef oluşturulmasını ve uygulanmasını,
•    Teknolojik yenilikler ve dijitalleşmenin sunduğu imkânları kullanarak, hizmetlerimizi daha erişilebilir, etkin ve kullanıcı ihtiyaçlarına uygun hale getirmeyi,
•    Veri güvenliği ve gizlilik politikalarına bağlı kalarak, kişisel bilgilerin korunmasını önceliklendirmeyi, şeffaf bir iletişim sağlamayı,

Taahhüt eder


Mustafa BOZBEY
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı