Aktif Yaşam Merkezleri Şube Müdürlüğü

Dr. Pelin FEYMİ
Şube Müdür Vekili

Telefon: (0224) 716 31 00

E-Posta: pelin.feymi@bursa.bel.tr

Adres: Değirmenlikızık Mahallesi Huzurevi Caddesi. No.54 / 1-A 16320 Yıldırım / BURSA

Özgeçmiş

Personel Durumu

Memur

Sözleşmeli

İşçi

BİNTED

Hizmet Alımı

Toplam

10

0

2

75

25

112

Yatılı ve Gündüzlü Bakımevlerinde Sunulan Hizmetler;

1- İdari Servis Hizmetleri
Şube Müdürlüğü ve Müdürlüğe bağlı birim/kuruluşların hizmet süreçleriyle ilgili genel idari işler, sekretarya faaliyetleri, mali ve ayni işlerin yürütülmesi ve hizmet alınan şirketlerin işlemlerinin takibi gibi konular İdari Servis tarafından yürütülmektedir.

2- Sağlık Servisi Hizmetleri
Şube Müdürlüğüne bağlı yatılı birim/kuruluşlarda kalan yaşlıların gerekli sağlık hizmetleri görevli meslek elemanları (acil tıp teknisyeni, sağlık memuru, hemşire vb.) tarafından 7/24 saat çalışma sistemiyle hizmet vermektedir. 

3- Sosyal Servis Hizmetleri
Sosyal Serviste görevli meslek elemanları (sosyal çalışmacı, psikolog, sosyolog) tarafından müracaatçıların başvuruları Sosyal İnceleme Raporu ile değerlendirmekte olup Yönetmelik kapsamında Belediye Encümen Kararı ile kabulü uygun bulunan yaşlılar yatılı birime/kuruluşa yerleştirilmektedir. 

Şube Müdürlüğüne bağlı yatılı ve gündüzlü birim/kuruluşlardan hizmet alan yaşlı ve diğer yaş grubu ihtiyaç sahibi bireylerin adaptasyon süreci, diğer yaşlılar ve sosyal çevreleri ile ilgili uyum hizmetleri Sosyal Servis tarafından yerine getirilmektedir.

4- Bakım ve Temizlik Servisi Hizmetleri
Yatılı birim/kuruluşta kalan yaşlıların kişisel bakım (berber-kuaför), öz bakım destek hizmetleri ve huzurevi tesislerinin temizlik ve bakım hizmetleri hasta yaşlı bakım ve temizlik personelleri tarafından 7/24 saat çalışma sistemiyle yerine getirilmektedir.

5- Mutfak Servisi Hizmetleri
Yatılı birim/kuruluşta kalan yaşlıların beslenmeleri yaş, sağlık durumları ile günlük kalori ihtiyaçları dikkate alınarak üç öğün ve ara öğünlerde gıda mühendisi ve diyetisyen kontrolünde sağlanmaktadır. Yaşlıların ihtiyaçları doğrultusunda farklı diyet menüleri (tuzsuz, şekersiz, protein diyeti vb.) uygulanmakta, diyabetli yaşlılar için ayrıca yiyeceklerin bir bölümü diyabetik olarak hazırlanmaktadır. Gündüzlü birim/kuruluşlarda hizmet alan bireylerin durumlarına uygun olarak sabah ve öğlen olmak üzere yemek hizmeti verilir.

6- Halkla İlişkiler ve Etkinlik Hizmetleri
Şube Müdürlüğüne bağlı yatılı ve gündüzlü birim/kuruluşlardan hizmet alan yaşlıların ve diğer yaş grubu ihtiyaç sahibi bireylerin huzurlu, aktif ve sağlıklı bir yaşam bireysel yeteneklerinin desteklenmesi, sosyal yaşamla olan bağlarının güçlendirilmesi, boş zamanlarını daha aktif ve verimli bir şekilde değerlendirmeleri için eğitsel, kültürel, sanatsal, sportif, sosyal faaliyetler ile organizasyonlar (doğum günleri,  grup oyunları ve turnuvalar, huzurevi sergisi, kermes ve yiyecek şenliği, gezi programları, ramazan programları vb.)  yürütülmektedir.

1- Müdürlüğe bağlı Birim/kuruluşlar olan Yatılı (Huzurevleri) ve Gündüzlü (Alzheimer Merkezlerini, Olgunlar Lokali ve Sosyal Yaşam Merkezlerini, Ergoterapi Merkezleri) Bakımevlerinin ihtiyaç duyulan bölgeleri tespit ederek açılmasını ve bağlı oldukları mevzuat gereğince işletilmesini sağlamak,
2- İl sınırları içerisinde ikamet edip 60 yaş ve üzerindeki bireyler ile fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak desteklenmesi gereken ihtiyaç sahibi diğer bireylerin Müdürlüğe bağlı birim/kuruluşlardan etkin bir şekilde yararlanmasını sağlamak,
3- Yatılı ve gündüzlü bakımevlerinden hizmet alan ihtiyaç sahiplerinin en iyi şekilde bakımı ve korunması ile fiziksel, sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarının karşılanması için gerekli tedbirleri almak,
4- Görev alanıyla ilgili kamu kurum kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği ve koordinasyon çalışmalarını yerine getirmek, 
5- Yatılı ve gündüzlü bakım hizmetlerini yürütmek amacıyla yönetmelik ve ihtiyaç halinde yönergeler hazırlamak,
6- İl genelinde aktif yaşam, aktif yaşlanma ile ilgili çalışma ve projeleri ilgili kamu kurum kuruluş ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliğinde yürüterek bu alanda hizmet politikası üretimine destek vermek,
7- İl genelinde yaşlanma ve yaşlılık profili çıkarma, haritalandırma ve projelendirme çalışmalarını yürütmek,
8- Afet öncesi ve esnasında ilgili kurumlarla işbirliği yaparak sağlık destek hizmetlerini sunmak
9- Sağlıklı yaşam ve yaşlanma ile ilgili hizmetleriyle ilgili yerel ve ulusal gelişmeleri takip etmek, sağlıklı yaşam hizmetlerinin iyileştirilmesine yönelik plan, proje hazırlamak.

Personel Durumu

Memur

Sözleşmeli

İşçi

BİNTED

Hizmet Alımı

Toplam

10

0

2

75

25

112

HİZMETİN ADI BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ)
Başvuru

Başvuru Dilekçesi (Online-Yazılı)

5 Dk.
Giriş İşlemleri

Sosyal İnceleme Formunun Doldurulması ve
Standardize Minimental Test / Eğitimsizler İçin Standardize Minimental Test Uygulanması

1 Saat
Başvuru Evrakları

Yatılı Bakımevi Hizmeti İçin:
Durum Bildirir Sağlık Kurulu Raporu 
Verem Savaş Dispanserinden Alınacak Akciğer Grafisi
Kan Grubu Kartı
T.C. Kimlik Fotokopileri ( Kişinin ve kefilinin)
Nüfus Kayıt Örneği (E-devlet aracılığıyla)
İkametgâh Bilgisi (E-devlet aracılığıyla)
Mali Durum Bildirir Belge (E-devlet aracılığıyla)
Sabıka Kaydı (E-devlet aracılığıyla)
Vatandaş Açık Rıza ve İzin Tercihi Metni
Taahhütnameler
Son 6 Ayda Çekilmiş 12 Adet Vesikalık Fotoğraf

Gündüzlü Bakımevi Hizmeti İçin:
Durum Bildirir Sağlık Kurulu Raporu
T.C. Kimlik Fotokopileri ( Kişinin ve vasisinin)
İkametgâh Bilgisi (E-devlet aracılığıyla)
Hizmetten yararlanılması için istenilen belgelerin tam olması ve Şube Müdürlüğü Komisyon Kurulu kararı gereklidir

15 Gün
Dosya Hazırlık Süreci

Yatılı Bakımevi Hizmeti İçin:
Encümen Gündemine Alınması için Yaşlı Dosyasının Hazırlanması ve Gönderilmesi
(Psikososyal İnceleme Raporunun Yazılması ve Bağlı Olunan Daire Başkanlığına Gönderilmesi)

2 Gün
Dosya Kabulü

Encümen'e Sevk İşlemleri
Encümen Kararı ve Dosya Kabulü

10 Gün
Yerleşim Daveti

Encümen Tarafından Kabulü Uygun Görülen Yaşlının Yatılı birim/kuruluşa (Huzurevine) Yerleşimi İçin Davet Edilmesi

1 Saat

Yatılı Bakımevi (Huzurevi) Başvuru İşlemleri;

1- Başvurular yazılı dilekçe ile alınmaktadır.

2- Yaşlılarda aranan özellikler;

  • 60 yaşını doldurmuş olması,
  • Bursa il sınırları içerisinde en az 6 aydır ikamet ediyor olması,
  • Kendi gereksinimlerini karşılamaya engel teşkil eden bir rahatsızlığının bulunmaması, (yeme, içme, banyo, tuvalet vb. gibi özbakım faaliyetlerini bağımsız olarak yapabilecek durumda olması)
  • Akıl ve ruh sağlığının yerinde olması,
  • Bulaşıcı hastalığının olmaması,
  • Uyuşturucu madde kullanmaması ve alkol bağımlısı olmaması,
  • Toplu yaşama uyum sağlayamayacağı yönünde bir kanaat oluşturacak türde adli sicil kaydının bulunmaması.

3- Yaşlılardan istenecek belgeler;

  • Durum Bildirir Sağlık Kurulu Raporu
  • Verem Savaş Dispanserinden Alınacak Akciğer Grafisi
  • Kan Grubu Kartı
  • T.C. Kimlik Fotokopileri ( Kişinin ve kefilinin)
  • Nüfus Kayıt Örneği (E-devlet aracılığıyla)
  • İkametgâh Bilgisi (E-devlet aracılığıyla)
  • Mali Durum Bildirir Belge (E-devlet aracılığıyla)
  • Sabıka Kaydı (E-devlet aracılığıyla)
  • Vatandaş Açık Rıza ve İzin Tercihi Metni
  • Taahhütnameler
  • Son 6 Ayda Çekilmiş 12 Adet Vesikalık Fotoğraf

5- 2025 Yılı Yatılı Bakımevi (Huzurevi) oda ücretleri;

Oda Tipi

Oda Ücreti

 Geçici Bakım Oda Ücreti (aylık)

 8.000 TL

 3 Kişilik Oda Ücreti (aylık)

4.950 TL

 2 Kişilik Oda Ücreti (aylık)

 5.810 TL

 1 Kişilik Oda Ücreti (aylık)

 10.935 TL

Bursa Büyükşehir Belediyesi Huzurevi

444 16 00 (Dâhili: 3100) 

 

huzurevi.sbmd@bursa.bel.tr

 

Değirmenlikızık Mahallesi Huzurevi Caddesi No:54 1/A Yıldırım / BURSA

 

60 yaş ve üzerindeki yaşlıları korumak, bakmak, fiziksel, psikolojik ve sosyal gereksinimlerini karşılamak, toplum içinde hak ettikleri eşit yaşam koşullarını sunmak ve sosyal hayata aktif bir şekilde katılımlarını sağlayabilmek için kamu kurum, kuruluş, sivil toplum kuruluşu ve gönüllülerle iş birliği içerisinde projeler hayata geçirilmektedir.
Bu amaçla hayata geçirilmesi planlanan projeler;
1- İkinci Bahar Yaşam Köyü
2- Gündüzlü Yaşlı Bakım Merkezleri (Alzheimer Merkezi, Aktif Yaşam Merkezi / Olgunlar Lokali)
3- Ergoterapi Merkezi

1- Yatılı Bakım Merkezine (Huzurevine) müracaat nasıl yapılır?

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkanlığına, Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığına veya Aktif Yaşam Merkezleri

 Şube Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilir.

2- Yatılı Bakım Merkezi (Huzurevi) başvuru şartları nelerdir?

  • 60 yaşını doldurmuş olması,
  • Bursa il sınırları içerisinde en az 6 aydır ikamet ediyor olması,
  • Kendi gereksinimlerini karşılamaya engel teşkil eden bir rahatsızlığının bulunmaması, (yeme, içme, banyo, tuvalet vb. gibi öz bakım faaliyetlerini bağımsız olarak yapabilecek durumda olması)
  • Akıl ve ruh sağlığının yerinde olması,
  • Bulaşıcı hastalığının olmaması,
  • Uyuşturucu madde kullanmaması ve alkol bağımlısı olmaması,
  • Toplu yaşama uyum sağlayamayacağı yönünde bir kanaat oluşturacak türde adli sicil kaydının bulunmaması.

3- Yatılı Bakım Merkezi (Huzurevi) müracaatında istenecek belgeler nelerdir?

  • Durum Bildirir Sağlık Kurulu Raporu
  • Verem Savaş Dispanserinden Alınacak Akciğer Grafisi
  • Kan Grubu Kartı
  • T.C. Kimlik Fotokopileri ( Kişinin ve kefilinin)
  • Nüfus Kayıt Örneği (E-devlet aracılığıyla)
  • İkametgâh Bilgisi (E-devlet aracılığıyla)
  • Mali Durum Bildirir Belge (E-devlet aracılığıyla)
  • Sabıka Kaydı (E-devlet aracılığıyla)
  • Vatandaş Açık Rıza ve İzin Tercihi Metni
  • Taahhütnameler
  • Son 6 Ayda Çekilmiş 12 Adet Vesikalık Fotoğraf

4- Yatılı Bakım Merkezinde (Huzurevinde) kalmak ücretli midir?

Sosyal güvenlik kurumundan emekli, dul ve yetim aylığı alanlar ile özel kuruluşlardan emekli aylığı alanlar, ayrıca kanunen bakmakla yükümlü yakınları bulunan yaşlılar huzurevinden ücretli yararlanırlar.

Ücretsiz kalmak için müracaat eden kişiden üzerine kayıtlı menkul ve gayrimenkulünün olup olmadığı, var ise bunlardan gelir sağlayıp sağlamadığını belgelemesi istenir.

Herhangi bir geliri olmayan yaşlılar huzurevinden ücretsiz yararlanırlar.

Yatılı Bakım Merkezinin (Huzurevinin) hizmetlerinden ücretsiz olarak faydalanan yaşlıların tüm bakım giderleri Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından karşılanmaktadır.

Yaşlı bakım hizmetlerinden ücretsiz faydalanmakta olan kişilere ayrıca Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından 1620 gösterge rakamının ilgili ay için geçerli memur aylık maaş katsayısına çarpılarak belirlenen tutar cep harçlığı olarak verilmektedir.

 

 

5- Yatılı Bakım Merkezi (Huzurevi) 2025 yılı oda ücretleri kaç TL’dir?

Oda Tipi

Oda Ücreti

Geçici Bakım Oda Ücreti (aylık)

  8.000 TL

 3 Kişilik Oda Ücreti (aylık)

4.950 TL

 2 Kişilik Oda Ücreti (aylık)

 5.810 TL

 1 Kişilik Oda Ücreti (aylık)

 10.935 TL