TÜRKİYE'YE DEMOKRASİ ÖRNEĞİ

  • BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN ÖNCEKİ DÖNEM BAŞKANLARI, BARIŞIK, SAKER VE BİLENSER, YENİ DÖNEMİN İLK MECLİS TOPLANTISINDA BİR ARAYA GELDİ.
  • MECLİS SALONUNDA KENDİLERİNE AYRILAN YERDEN KENTİN GELECEĞİNE YÖN VERECEK KARARLARI DEĞERLENDİREN ESKİ BAŞKANLAR, YENİ ÜYELERE TECRÜBELERİNİ DE AKTARDILAR.
  • BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI RECEP ALTEPE, GEÇMİŞ DÖNEMDE BAŞLATILAN EMİRSULTAN VE BURSARAY C ETABI YATIRIMLARI İLE TELEFERİK PROJESİ’NİN YENİDEN ELE ALINACAĞINI KAYDETTİ.


Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Avrupa’da resmi olan, Türkiye’de ise yasal olmamasına rağmen eski başkanlara mecliste yer ayırarak, düşüncelerini aktarmalarını sağlayarak bir ilke imza attı.
Başkan Altepe, meclis kentin geleceğini yönelik alınacak tüm kararları ince eleyip sık dokuyacaklarını belirterek, bu çalışmalar sırasında önceki dönemlerde görev yapan başkanların tecrübe, bilgi ve birikimlerinden de faydalanacaklarını söyledi.

“Meydan olgusu ön planda olmalı”
Geçtiğimiz dönem inşaatına başlanan Emirsultan Kentsel Dönüşüm Projesi’ni değerlendiren Başkan Altepe, meydan görünümünün daha ön planda yer alması için bir takım değişikliklere gitmeyi planladıklarını söyledi. Emirsultan’ın Bursa’nın en önemli manevi odaklarından biri olduğuna işaret eden Başkan Altepe, “Yıllardır konuşulup başlatılamayan düzenleme geçen yıl başlatıldı. 60 konut ve 10 iş yeri ile okul yıkılıp yeni bir düzenlenme tasarlanmıştı. Bu düzenleme kapsamında yıkılanların yerine de yeni konut yapma fikri vardı. Sonrasında proje ile ilgili şikayetler oluştu. Bizde başta Bursa halkının istediği ve Emirsultan’a yakışan bir meydan yapılması gerektiğini düşünerek projede bazı değişikliklere gitme gereği duyduk. Yerinde yaptığımız incelemelerin ardında başta yeni yapılacak binaların yüksekliğinin azaltılması sonrasında ise meydan olgusunu ön plana çıkarmak için cami önündeki kanal geçişin tünel olarak değiştirilmesini öngördük. Şu andaki haliyle de uygulanması mümkün olan projenin daha kullanışlı hale getirilmesi için çalışıyoruz. İlgili arkadaşlar yeni görüşlerin projeyi uygulanması ile ilgili çalışmalarını sürdürüyor. Biz istiyoruz ki mademki para harcıyoruz. Öyle ise en güzelini, herkesin içine sineni yapılsın” dedi.

“Projeler için farklı gruplardan destek alınmalı”
Emirsultan Projesini değerlendiren CHP Grup Sözcüsü Osman Ayradilli, bu projenin tek bir örnek üzerinde bırakıldığı için sonuca varılmayacak bir hal aldığını savundu. Ayradilli, bu projenin ve kentteki her proje çalışmasında farklı gruplardan gerek şehirdeki, gerekse ulusal alandaki mimar ve mühendislerden destek alınmasında ciddi bir yarar olduğunu söyledi.
Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin de araç geçişinin sağlandığı kanalların tünel olarak değiştirilerek meydan olarak düzenlenecek meydanın genişletilmesinden yana olduğunu söyledi.

“Uludağ’da tek otorite şart”
Başkan Altepe, yeni dönemde Uludağ’ın sağlıklı gelişimi konusunda önemli adımlar atmayı planladıklarını anlattı. Uludağ’daki en önemli noktanın otorite çokluğu olduğuna işaret eden Başkan Altepe, “Bu dönemde meclis olarak Uludağ için güzel çalışmalar düşünüyoruz. Uludağ’ın yaz kış düzenli hale gelmesini istiyoruz. Türkiye’de Uludağ’ın yanına yaklaşamayan kayak merkezleri Bursa’nın bu özelliğini elinden almak üzeredir. Buna izin vermemeliyiz. Uludağ’ın yeniden Türkiye’nin en önemli merkezlerinden biri haline getirecek çalışmalar için tek otorite olması şarttır. Bunun sağlanması için de önümüzdeki dönemde çalışmalarımız sürdüreceğiz” dedi.

“Yeni proje başlayana kadar eski sistem yenilenecek”
Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan teleferik sisteminin yenilenmesi ve hattın uzatılması ile ilgili projeyi de değerlendiren Başkan Altepe, kabataslak bir avam proje ile ihalesi yapılan yeni projenin başlamasının en az 1 yılı bulacağını kaydetti. Mevcut sistemin ise çelik halat eksikliği sebebiyle 1 aydır çalışmadığını dile getiren Başkan Altepe, “Yeni çelik halatlar mayıs ayı ortasında gelecek. Yaz başında ise mevcut sistem yeniden yolcu taşımacılığına başlayacak. Yeni projenin tamamen hazırlanması, bürokratik işlemlerin ve müteahhidin inşaat için hazırlıklarını tamamlaması yaklaşık 1 yılı bulabilir. Bu zaman zarfında da eski sistemin Bursalılara sağlıklı bir şekilde hizmet vermesi gerekir. Eski sistem işlerden diğer yandan yeni projenin hayata geçirilmesi için de çalışmalar sürecek” diye konuştu.
Başkan Altepe, Bursaray C etabının (üniversite etabı) daha önceki dönem ihalesi yapıldığını hatırlatarak, “Yapılan ihale rakamları 230 milyon Euro’ya yaklaşıyor. İnşaat maliyeti 98 milyon Euro, vagonlar 94 milyon Euro ve müşavirlik bedelleriyle 500 milyon TL’ye ulaşıyor. Bu paranın 100 milyon Euro’sunun kredisi var. 130 milyon????????????????????????’?’???????????????????????? ??     "(-;Jh²8:=>@ACEJOQTUZ_djott{€‚ˆŸ¥¯´½ÉÒÜèû????????????????????  )8a????  ,;g,?S’??????????$???????????a???S?????e?a???????e????Ğ?ka?i?kl?nE??r?t??y?abK,?MÃ?N???¼ÃÄ?S ????????????a?bc?'d???????????????????????????????????? ???????a??i??e??????t?rnşŞl??k?s???m????u??d?E????yA??oÃ??Ä,z?h????p??????????????????????????????????????a????e?S? ????İı????y???m?s1??k???????????Ğğ?/.-,+*)('&%$#??????????????????????????????????????????????????????????????????????????@???È???????????????????????????????????????????????????????????????Ó??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ???!À?V?B?B???V???T???????????V?B?B???V???T???????????V?B?B???V???T?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????C???V?B?B???V?? Euro’su ise öz kaynaklardan karşılanması planlanmış. Bu da belediyenin 5 yıllık yatırım bedeline denk geliyor. Terminal istasyonundan üniversite kampusüne tünelle geçiş uygun görülmüş. Bu hep maliyeti arttıran hem de daha zor olan bu çalışmayı durdurduk. İnşaat tamamen durmaz çünkü ihalesi yapılmış, peşinat ödenmiş, peşinatta ilgili de borçluyuz. Bundan sonrası yüklenici firma ile belediye arasında yapılacak görüşmelerle sonuçlanacak. Tünelden yapılacak tasarruf ile hattın üniversite binalarının ortasından değil yanından geçirilerek, bu hattı Görükle girişine kadar ya da Mudanya hattında Renault fabrikası önüne kadar götürülmesi planlanıyor. Müteahhit firma ve belediyedeki arkadaşlarımız çalışmalarını yapıyorlar. Burada gizli kapaklı bir şey yok. Şeffaf bir şekilde bunu tartışıyoruz. İşin içine girildiği için dönüşü yok. Ancak biz paramızı en iyi şekilde değerlendirmenin yoluna bakacağız.
Bu mecliste gizli olan hiç bir şey yoktur. Her şey birlikte yapılacak. Bursa’nın kuruşunu dahi boşa harcamadan yatırım yapmak için çalışacağız.”şeklinde konuştu.

“Hedefimiz kendi vagonlarımızı yapmak”
Altepe vagonların da lüks ve pahalı olduğunu ifade ederek, “Peşinat içinde vagonlar da var. 30 tane birden alınacak. Sayıyı düşürmeye çalışacağız. Daha az almaya uğracağız. Bizim hedefimiz Bursa olarak 2-3 sene içinde vagonları kendimiz yapmak. Bu konuda girişimlerimiz var. Ortak bir şirket çalışması var. Bursa dünyadaki en önemli 10 otomotiv merkezinden biridir. Her konuda uzman firmalarımız var. Yürüyenleri ve karoseri zaten Bursa’da yapılabiliyor. Elektronik aksamıyla ilgili işleri ise dışarıdan destek alarak yapabiliriz” dedi.

“Ulaşımda tek otorite Büyükşehir Belediyesi olmalıdır”
Bursa’da ulaşım konusunda atılacak çok adım olduğunu, çözümün ise tek otoritenin Büyükşehir Belediyesi olması gerektiğinin altını çizen Altepe, “Aldığınız kararı uygulamaya sokmak için tüm yetkinin belediyede olması gerekir. İstanbul’da yüzde 50, Ankara’da yüzde 75’i, İzmir’de ise yüzde 100’ü kamunun elinde olan ulaşım sisteminin Bursa’da sadece yüzde 25’i kamunun elindedir. Bu yüzden yapılacak daha çok iş var” diye konuştu.

Raylı sistem tüm kente yayılacak şekilde planlanmalı
Eski başkanlardan Erdem Saker, 55 km olarak planlanan sistemin bugün 22 km işletmede olduğunu ifade ederek, Bursa’nın bu konuda daha yolun yarısında olduğunu belirtti. Saker, “Raylı sistemin projesi hazırlanırken o zaman Bursa’nın sınırları küçüktü. Bugün artık raylı sistem Kestel, Gürsu, Mudanya belki ileride süreçte Gemlik’e kadar ulaştırmak gerekir. Önemli olan mümkün olduğu kadar ray döşemek ve standart, sağlam ve uzun ömürlü vagon almaktır. Paranın ve borçlanma yeteneğinin en uygun şekilde kullanılması gerekir” şeklinde görüşlerini dile getirdi.

Bilenser’den Adana örneği
Eski başkanlardan Erdoğan Bilenser, Bursa’nın raylı sistemler konusunda 10 yıldır ciddi bir avantaj elde ettiğini dile getirdi. Belediye başkanlarının raylı sistemlerle konusunda tecrübeli olduklarını dile getiren Bilenser, “Zaman çok çok önemlidir. Çok fazla irdelemeye ve değişikliğe giriştiğinizde zaman ve maliyet artışları konusunda zorluklar çıkıyor. Sistemden yararlanmakta geciken Bursalıların da cebinden ekstra paralar çıkıyor. Kararlar sağlıklı ve hızlı alınırsa Bursalılar en kısa zamanda C etabını ve diğer hatları kullanmaya başlayacaktır. Yeni sistemler yeni müşteriler demektir. Raylı sisteme dik hatlarda yolcu taşıyan diğer ulaşım sistemlerinin de planlanması gerekmektedir. Adana 1997 – 98 yıllarında bizimle birlikte başlamıştı raylı sistem işlerine ancak bizden daha fazla para harcanmasına rağmen sistemi kullanamadı. Şu an hala yolcu taşımacılığı başlamış değil” dedi.

Zaman kaybetmeyin
Eski başkanlardan Ekrem Barışık, raylı sistem konusunda bir an önce işlerin başlaması gerektiğini savundu. Eski başkanlar katılımcı bir yönetim anlayışını ilke edinen Başkan Altepe’nin kendilerine de mecliste yer ayırmasından duydukları memnuniyeti dile getirdiler.

Tarih: 16.04.2009 | Okunma sayısı: 4916

Diğer Haberler

Ödüllü kent mobilyaları belirlendi

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından bulvar, cadde, meydan ve park gibi alanlarında kullanılan kent mobilyalarının şehre özgü tasarlanması amacıy...

Devamı...

İklim değişikliği ile ortak mücadele

İklim değişikliğiyle mücadele kapsamında uluslararası, ulusal ve yerel ölçekte örnek uygulamaları hayata geçiren Bursa Büyükşehir Belediyesi, ikli...

Devamı...

Bursa Türk dünyasının kalbi oluyor

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa’nın 2022 Türk Dünyası Başkenti seçildiğini hatırlatarak, Bursa’yı Türk dünyasının kalbi halin...

Devamı...

Bursa'da altyapı rehabilitasyonu tam gaz

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Mollaarap ve Teferrüç mahallelerinin altyapısını iyileştirmek adına sürdürdüğü kanalizasyon ve yağmursuyu çalışmaların...

Devamı...

Siyez buğdayında hasat bereketi

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin dağ ilçelerinin kalkınması ve nitelikli tarım yapılması amacıyla yürüttüğü ‘Organik Siyez Buğdayı Yetiştiriciliği P...

Devamı...

Gerçek zenginlik sağlığımız

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, 1-31 Ekim Meme Kanseri Farkındalık Ayı etkinlikleri kapsamında Kanser Erken Tarama Teşhis Merkezi z...

Devamı...

Orkestrada mezuniyet sevinci

Bursa Büyükşehir Belediyesi Orkestra Şube Müdürlüğü Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği ve Çalgıcı Mektebi Roman Orkestrası’nda eğitim alan 83 öğre...

Devamı...

Binalar yıkılıyor, tarih değerini buluyor

Bursa’nın geleceğine damga vuracak Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi Çarşıbaşı Kentsel Tasarım Projesi kapsamında ana caddeye cepheli çok katlı 2 bina...

Devamı...

Haber Arşivi