BURSA’DAN ORTADOĞU’YA DOSTLUK MESAJLARI

 

3 ŞUBAT 2011

 

BASIN BÜLTENİ

 

BURSA’DAN ORTADOĞU’YA DOSTLUK MESAJLARI

- BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI RECEP ALTEPE, SURİYE –TÜRKİYE PARLAMENTOLARARASI DOSTLUK GRUBU İLE BURSA’DA BİR ARAYA GELDİ.

- TÜRKİYE İLE SURİYE ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN GELİŞTİRİLECEĞİNİN SİNYALLERİ VERİLEN GÖRÜŞMEDE, ORTADOĞU’YA DA BARIŞ MESAJLARI GÖNDERİLDİ.

    

BURSA – Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Türkiye ile Suriye’nin kardeş ülkeler olduğunu belirterek, iki ülke arasındaki birlik ve beraberliğin geliştirilmesi için adımlar atılması gerektiğini söyledi.

 

Başkan Altepe, Türkiye - Suriye Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı ve MHP Mersin Milletvekili Mehmet Şandır önderliğinde Bursa’ya gelen Suriye – Türkiye Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı İsmet Mahli ile dostluk grubu üyeleri, Saer Kudsiye, Fehime Arus, Ekrem Hawar, Muhammed Selim Zakkur, Hüseyin Al Haj Hamada, Sattam Al Dandah ve Muhammed Al Ali ile Botanik Park İskender Efendi Konağı Müze Restoran’da bir araya geldi.

Türkiye ile Suriye’nin iki dost ülke olduğunu vurgulayan Başkan Altepe, “Suriye’den benim de akrabalarım var. Suriye’yi, Türkiye’nin bir parçası olarak görüyoruz. Suriye ile Türkiye daha da yakın olmalı. Bu konuda atılan adımlar bizi mutlu ediyor. Bir bütünün parçaları olan iki ülke olarak, yüzyıllardır aynı kaderi paylaştık” dedi.

Türkiye ile Suriye’nin gelişip kalkınması için ortak çalışmalar yapmaya hazır olduklarını ifade eden Başkan Altepe, “Bu dost ve kardeş iki ülkenin birlikte üretip, söz sahibi olması önemli. Bizler de yerel anlamda dost bölgelere ortak faaliyetlere destek veriyoruz ve bu konuyu önemsiyoruz. Kısa zamanda da güzel gelişmelerin olacağına inanıyorum” dedi.

Ortadoğu’da yaşanan sıkıntılara da işaret ederek, İsrail olduğu sürece olumlu gelişmelerin kolay olmayacağı fikrine karşı duran Başkan Altepe, “Biz dost ülkeler bağlarımızı kuvvetlendirerek ortada boşluk bırakmazsak olumlu gelişmeler olur. 100 -150 yıllık sıkıntılar da 1-2 yılda geçmez. Önemli olan birlik ve beraberlik için atılması gereken adımları atalım. O zaman herşey kolay çözülür” şeklinde konuştu.

 

“Türkiye ile Suriye’nin kardeşliğini dünyaya göstermek istiyoruz”

Türkiye - Suriye Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı ve MHP Mersin Milletvekili Mehmet Şandır da yaptığı açıklamada, Türkiye ile Suriye’nin aynı kadere sahip olduğunu ifade etti. Suriye Arap Halk Cumhuriyeti Halk Meclisi Türkiye Dostluk Grubu’nun Osmanlı Devleti’nin ilk başkenti Bursa’da ağırlanmasının çok önemli olduğunu belirtti. Türkiye ile Suriye arasındaki dostluğun bölge barışı açısından önemli olduğunu vurgulayan Şandır, “Bugünlerde bölgede yaşanan olaylar hızla yayılıyor. Dostluk bu noktada çok önemlidir. TBMM’de 371 milletvekilinin üye olduğu bu oluşumla tüm dünyaya bu iki halkın kardeşliğini ve dostluğunu göstermek istiyoruz” dedi.

Şu andaki Ortadoğu’da yaşanan tabloya göre dış güçlerin bölge barışını tetiklediğini ifade eden Şandır, “Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin tarihi sorumluluğu bu bölgedeki olaylara müdahale etmeyi gerektirir. Hükümetin bu konudaki tavrı doğru bir tavırdır. Ortadoğu sonucu kestirilemeyen, değişkeni çok olan bir bölgedir. Çok dikkatli olunmalı ve doğru zamanda doğru adımlar atılmalıdır” diye konuştu.

Suriye – Türkiye Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkanı İsmet Mahli de Türkiye ile Suriye’nin iki kardeş ülke olduğunu ve ortak tarihe sahip olduğunu ifade etti. Mahli, Osmanlı’nın ilk başkenti Bursa’da bulunmanın heyecanını yaşadığını ifade ederek, “Bölgemizi iyice açmak isteyenlere karşı bugün birlikteliğimizi dünyaya ilan ediyoruz. Bize bu fırsatı veren Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye teşekkür ederiz” dedi.

Görüşmenin sonunda Başkan Altepe, konuklarına Bursa’ya özgü çini vazo ve tabloları armağan etti.

 

BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ

BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

 

Tarih: 03.02.2011 | Okunma sayısı: 5940

Video Embed
<iframe width='100%' height='500px' frameborder='0' allowfullscreen src='https://www.bursa.bel.tr/video_paylas.php?id=5624'> </iframe>

Diğer Haberler

Büyükşehir bağımlılıkla mücadelede vatandaşların yanında

Bursa Büyükşehir Belediyesi, bağımlılıkla mücadele konusunda toplumsal farkındalığın artırılması amacıyla çalışmalarını sürdürüyor.

Devamı...

Başkan Vekili Biba: “Aşure, bereket demektir”

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, Nilüfer’deki FSM Camii’nde Cuma namazı sonrası Muharrem ayı dolayısıyla Büyükşehir Belediyesi...

Devamı...

Başkan Vekili Biba, öğrencilerin karne heyecanına ortak oldu

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, 2025-2026 eğitim-öğretim dönemini tamamlayan ve karne sevinci yaşayan öğrenciler, öğretmenler...

Devamı...

Büyükşehir eliyle camiler yenileniyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların rahat ve konforlu bir ortamda ibadetlerini yerine getirebilmesi adına ihtiyaç duyulan camilerde bakım ve...

Devamı...

Büyükşehir'den Gürsu'da çevreyi ve yaşamı koruyan çalışma

Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı BUSKİ ekipleri, Gürsu ilçesi Dışkaya Mahallesi’nde su kaynaklarını korumak, vatandaşın can ve mal güvenliğini ...

Devamı...

Büyükşehir, Muharrem ayının bereketini vatandaşlarla paylaşıyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Hicri takvime göre yılın birinci ayı kabul edilen Muharrem ayı vesilesiyle 17 ilçede 28 farklı noktada vatandaşlara aş...

Devamı...

Karagöz Halk Dansları'ndan muhteşem final

Türkiye’nin köklü folklor gösteri ekiplerinden Karagöz Halk Dansları Topluluğu, Atatürk Kültür Merkezi’nde sergilediği muhteşem performansla sezonu...

Devamı...

Kırsalda yangınla mücadele kapasitesi artıyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı tarafından kırsal mahallelerde olası yangınlara karşı ilk müdahale hattını güçlendirmek amac...

Devamı...

Haber Arşivi