BAKAN ÇELİK BURSA'NIN SORUNLARINI DEĞERLENDİRDİ

İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Bursa Şubesi tarafından Kervansaray Termal Otel'de düzenlenen toplantıya Devlet Bakanı Faruk Çelik'in yanı sıra AK Parti ve CHP Bursa milletvekilleri ile Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin, AK Parti İl Başkanı Sedat Yalçın da katıldı. İMO Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin'in sunumunun ardından söz alan Bakan Faruk Çelik, Bursa'nın meselelerinin el birliğiyle çözülmesi gerektiğini kaydetti. Yerel yönetimlerin güçlendirilmesinin Türkiye'nin hayali olduğunu belirten Bakan Çelik, "Türkiye'nin geleceği ve kentlerin geleceği için yerel yönetimler çok önem arz ediyor. İl sınırları ile belediye sınırlarının çakıştırılması gündemimizde olan bir konu, en kısa zamanda da Türkiye'de uygulanacaktır. Şehirlerin şekillenmesinde plan ile pilav tartışmasında pilav tercih ediliyor. Kent yönetimi açısından planlamanın sürekli oynanan bir unsur olmaması gerektiğine inanıyorum. Geçici çözümlerle kentin planlanmasına karşıyım. Kente ne bıraktığımız önemlidir. Kentin geleceğine yönelik konularda özeleştirinin yapılması gerektiğine inanıyorum. Bursa'da bazı eksikliklerin tespitini araştırır, tartışır ve bu yanlışların yapılmaması konusunda gerekli adımları atarız. Planlamanın acilen ele alınması gerekmektedir. Bursa'da bu bilincin yerleştirilmesi gerekiyor. Bursa Kentsel Dönüşüm Kanunu konusunda birlikte çalışma yapma noktasında yarar var diye düşünüyorum. Muhalefeti ve iktidarı ile birlikte çalışarak umarım bu yasa çalışmasını yaparız. Planlarla desteklenecek olan kanun, gelinen noktada
Bursa'nın olumsuz görüntülerden kurtulması anlamına gelecektir" dedi.

Kaçak yapılaşma konusunda belediye başkanlarının üzerine önemli bir sorumluluk düştüğünü kaydeden Bakan Çelik, "Bursa ancak yıkarak güzelleştirilir. Yıllarca yapılan çarpık yapılaşma yüzünden Bursa yeteri kadar tahrip edilmiş. Belediyelerimiz 1 yıl boyunca hiçbir yatırım yapmasın, tüm yatırımlar istimlaklere kullanılsın. Bunu yapmak da imkansız. Bursa gibi şehirlere TOKİ yeni göçler oluşturmamalı. Kentin içini rahatlatacak, rehabilite edecek projeler üretmesi, kaynakların bu yönde kullanılması gerektiğine inanıyorum. Hangi siyasi görüşten olursak olalım, yanlış bir şeye onay vermeyelim. Bunun mücadelesini birlikte verelim. Doğrulardan yana tavır koyacağımızı bilmenizi istiyorum" ifadelerini kaydetti.

BESOB ile ilgili yapılan çalışmayı engelleyerek Bursa'nın önünün tıkanmaması gerektiğine değinen Bakan Çelik, "Yargı kararları hepimizi bağlar. Her siyasi iradenin vermiş olduğu karar, bölge insanının yararınadır diye bir düşünce olamaz. Bazı kararlarda yanılma olabilir. Her konuda çok çok konuşmak, işi yargıya götürmek yerine tartışarak karar vermek Bursa için çok daha önemli. Birçok alanda Bursa'da yargıya gidildi ama gerekli altyapı çalışmalarını, gerekli değerlendirmeleri yapmadan mahkemede işi
çözmenin birçok şeyi kaybettirdiği kanaatindeyim. Bütün yargı kararlar, bütün kanunlar toplumun vicdanını rahatlatmalıdır. BESOB ile ilgili yapılan çalışmayı çok önemsiyorum. Otosansit şehrin dışında diye tartışılıyordu. Bugün şehrin ortasında kaldı. BESOB ile yapılan planmayı geleceğe yönelik düşünmek gerekir. Hemen yargıya gitmek şehre zarar verir" diye kaydetti.

"KÖRFEZ KÖPRÜSÜ ÜZERİNDEN DEMİRYOLU HATTI MUTLAKA GEÇİRİLMELİDİR"
Toplantıda İMO Bursa Şubesi Başkanı Necati Şahin ise Bursa'nın temel meseleleriyle alakalı birçok konu hakkında düşüncelerini dile getirdi. Şahin, Kocaeli Belediyesi'nin çarpık yapılaşmayla ilgili aldığı önlem hakkında bilgi vererek projenin Bursa'ya örnek olması gerektiğini belirtti. Bursa'da ulaşım planlaması yapılırken araç geçişlerine önem verildiğini kaydeden Şahin, yaya ve insan geçişlerinin de projelere dahil edilmesi gerektiğini vurguladı.

Körfez Köprüsü üzerinden geçecek hızlı tren hattının bölgeye birçok fayda getireceğine işaret eden Başkan Şahin, Türkiye'ye demiryolu yerine karayolunun zorla dayatıldığını savundu. Hızlı tren hattının Körfez Köprüsü üzerinden geçirilmesi durumunda bölge için ortaya çıkacak faydaları sıralayan Şahin, "Ankara-İstanbul hızlı tren hattının uzunluğu, mevcut projeye göre yaklaşık 50-55 kilometre daha kısa olacaktır. Bu durum, ulaşım süresinin 20-25 dakika kısalmasına yol açacak ve 3 saat olması öngörülen yolculuk süresi 2.5 saate inecektir. Körfez Köprüsü'nü geçen hızlı tren hattı, Gebze ilçesinde mevcut demiryolu hattına bağlanabilecektir. Mevcut ihaleli hattı Köseköy ile Gebze arasıda İzmit kent merkezi ve diğer yerleşimler dikkate alındığında ağırlıklı olarak tüneller ile geçilmesi gerekmekte olup maliyeti de yüksek olacaktır. Mevcut ihaleli hatta göre boyu daha kısa olacağı gibi, geçtiği güzergah itibarıyla yapım maliyeti daha düşük olacaktır. Daha da ileride İstanbul-İzmir hızlı tren hattında Balıkesir-Manisa-İzmir bağlantısında ekonomi sağlanacaktır. Bursa-Kestel-Yenişehir hattının yapılması ile demiryolu ağı bütünleşmiş olacaktır. Böylece Yenişehir Havaalanı da işlerlik kazanmış olacaktır. İstanbul'dan Bursa'ya çok kısa bir bağlantı ile ulaşmak mümkün olacaktır. ?????????????????????????q?????????????????????? ?Güney Marmara Bölgesi'ne yapılacak olan liman ile doğrudan bağlantı sağlanacaktır" dedi.
 

Tarih: 10.05.2009 | Okunma sayısı: 3543

Diğer Haberler

Şehit aileleriyle anlamlı buluşma

Bursa Büyükşehir Belediyesi, 19 Eylül Gaziler Günü etkinlikleri kapsamında çeşitli tarihlerde hain terör örgütüyle mücadelede şehit düşen kahramanl...

Devamı...

Gökdere kışa hazırlanıyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi, olası taşkın ve sel baskınlarının önüne geçmek amacıyla kent merkezinden geçen dereleri kışa hazırlıyor. Bu kapsamda G...

Devamı...

Trafik durdu, hareket başladı

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Avrupa Hareketlilik Haftası Arabasız Gün Etkinliği kapsamında trafiğe kapatılan Kükürtlü Caddesi, bisikletli...

Devamı...

BESAŞ kaliteden taviz vermiyor

Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından gerçekleştirilen dış tetkik sürecini başarıyla tamamlayan Bursa Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden ...

Devamı...

Büyükşehir’de ‘Ayın personelleri’ ödüllendirildi

Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi Eylül ayı ikinci oturumunda, yaptıkları çalışmalarla kuruma ve şehre katkı sunan belediye personelleri ödüllendir...

Devamı...

Sağlık turizminin rotası Bursa’da çiziliyor

Türkiye’de 2011 yılında 156 bin 176 olan yabancı hasta tedavi sayısı 2019’da 4 kat artarak 662 bin 87’ye çıkarken, 2023 hedefi olan 1,5 milyon hast...

Devamı...

Gemlik Hisar’da su taşkınları son buluyor

Kent merkezinde olduğu gibi ilçelerde de yağmur suyu ve kanalizasyon hatlarını birbirinden ayıran Bursa Büyükşehir Belediyesi, Gemlik’in Hisar Maha...

Devamı...

Sarı Saltık Gâzi Hikâye Yarışması sonuçlandı

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin, başta İznik olmak üzere Türkiye ve Balkanlarda tekke ve türbeleri bulunan Sarı Saltık Gâzi’yi anmak için düzenledi...

Devamı...

Haber Arşivi