Bursa Büyükşehir Belediyesi vizyon, misyon, ilke ve değerlerine göre oluşturduğu "Entegre Yönetim Sistemi" ile vatandaşlara sürekli değer üretmeyi amaçlar.
Bu amaç doğrultusunda;
1. Kalite Yönetim Sistemi (ISO- 9001) ;
Risk ve fırsatları etkin şekilde yöneterek tüm süreçlerin sürekli iyileştirilmesini,
Katılımcı bir yönetim anlayışı ile stratejik amaç ve hedeflerin belirlenmesini,
Kaynakların verimliliğini sürekli artırılmasını,
Tüm hizmetlerin vatandaş odaklı yürütülmesini,
Uygunluk gereksinimlerinin karşılanmasını ve kurumda kalite bilincinin geliştirilmesini,
2. Çevre Yönetim Sistemi (ISO- 14001) ;
Kentin doğal ekosistem ortamı ile biyoçeşitliliğinin korunmasını, tüm çalışanların, paydaşların ve toplumun çevre bilincinin artırılmasını,
Hizmet süreçlerimizde olumsuz çevresel etkilerin azaltılması, oluşabilecek kirliliğin kaynağında önlenmesi, bütün faaliyetlerde iklim değişikliği ve sürdürülebilirliğin öncelikli kılınmasını,
Uygunluk ve yasal yükümlülükler çerçevesinde hizmetlerinin sunulmasını,
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda tüm süreçlerimizde çevre performansımızı artırmak için yenilikçi bir gelişim gösterilmesini ve sürekli iyileştirilmesini,
3. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi (ISO- 45001) ;
Yürütmekte olduğu tüm faaliyetlerde; iş kazasını önlemek için sağlıklı ve güvenli çalışma koşulları sağlayıp, tehlikelerin ortadan kaldırılmasını ve risklerin azaltılmasını,
Çalışanların, çalışan temsilcileri ile birlikte diğer tüm paydaşların görüş ve önerilerini alarak yasal sorumluluk çerçevesinde hedef belirlenmesini, süreçlerin sürekli iyileştirilmesini,
4. Enerji Yönetim Sistemi (ISO- 50001) ;
Tüm hizmetlerde enerji verimliliğini artırmak ve yasal gereksinimleri karşılamak için hedef ve projeler geliştirmesini, sürekli iyileştirilmesini,
Enerji performansının iyileştirilmesini dikkate alan tasarım ve uygulama faaliyetlerinin desteklenmesini,
Tüm faaliyetlerde enerji performansını etkileyen, enerji bakımından verimli ürün ve hizmetlerin tedarik edilmesini,
Enerji kaynaklarının kullanımı ve enerji verimliliği ile ilgili çalışanlarımızın ve toplum bilincinin artırılması amacıyla eğitimler düzenlemesini,
5. Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi (ISO 10002) ;
Hizmet kullanıcıların memnuniyet düzeylerinin tüm süreçlerde ölçülmesini, izlenmesini ve sürekli iyileştirilmesini,
Vatandaş ile çalışan memnuniyetini artırma ihtiyaç duyulan her türlü finansal, operasyonel ve organizasyonel gerekliliklerin sağlanmasını,
Memnuniyet düzeyini sürekli artırmak için yasal gereklilikler doğrultusunda hedef oluşturulmasını ve uygulanmasını,
6. Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ( ISO- 27001) ;
Yürüttüğümüz tüm faaliyetlerde bilgi güvenliğinin üç temel öğesi olan bütünlük, gizlilik ve erişilebilirlik dengesini sağlamayı ve tüm bilgi varlıklarında bu unsurların korunmasını,
Bilgi güvenliği risk analizinin sistematik olarak yönetilmesini,
Bilgi güvenliği ile ilgili tüm yasal şartları ve diğer yükümlülükleri karşılamasını,
Bilgi varlıkların yönetimi için gerekli altyapının oluşturulmasını,
Personelimizin bilgi güvenliği ile ilgili farkındalığını arttırarak, Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemini sürekli iyileştirmesini,
Bilgi güvenliği ihlal olaylarının önlenmesi için gerekli sistemin oluşturulmasını ve devamının sağlanmasını,
İş sürekliliği kapsamında çalışmalar yürütmeyi ve kesintisiz hizmet verilmesini,