Sosyal Yardımlar İle Alakalı Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

Sosyal Yardımlar İle Alakalı Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

1.    Ramazan Sosyal Destek Çeklerini ne zamana kadar kullanmamız gerekiyor?
Ramazan Sosyal Destek Çekleri 31 Mayıs 2021 tarihine kadar kullanılmış olmalıdır.
2.    Ramazan Sosyal Destek Çeki bütün bakkallarda mı yoksa belirli bakkallarda mı geçerlidir? 
Ramazan Sosyal Destek Çeki, sistemimize üye olan bakkallarda/marketlerde geçerlidir. 
Üye işyerlerinin listesine BURFAŞ - Bursa Park, Bahçe, Sosyal ve Kültürel Hizmetler (burfas.com.tr) adresinden ulaşabilirsiniz.
3.    Ramazan Sosyal Destek Çeki teslimatı için geldiklerinde evde değildim, tekrar teslimat yapılacak mı?
Ramazan Sosyal Destek Çeki ile ilgili evde bulunamayan vatandaşlar için ikinci bir planlama yapıldığında talebiniz tekrar değerlendirilecektir. 
4.    Kart16 başvurumun olumlu sonuçlandığı mesajı geldi ancak tarafıma herhangi bir teslimat yapılmadı? 
Kartınızın ilgili banka tarafından basım süreci devam etmektedir. 
Kartınız elimize ulaştığı anda tarafınıza SMS ile bilgi dönüşü sağlanacaktır. 
5.    Kart16 Kartımı kaybettim/bankamatiğe kaptırdım ne yapmalıyım? 
Kart16 Sosyal Destek Kartları sadece alışveriş için pos cihazlarında kullanılmak üzere tasarlanmış olup bankamatiklerde kullanılamamaktadır. 
Kartınızı kaybettiğiniz ya da bankamatiğe kaptırdığınız durumlarda Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığına dilekçe ile başvuru yapmanız gerekmektedir.  
Dilekçenize istinaden kartınız tekrar bastırılıp tarafınıza dönüş sağlanacaktır. 
Eski kartınız kullanıma kapatılacaktır. 
Kartların yeniden bastırılması en fazla bir kere yapılabilmektedir.
6.    Covid-19 Erzak paketi/C vitamin destek paketi neden yok?
Covid-19 salgının etkilerini azaltmaya yönelik yapılan sosyal destek hizmetleri Ramazan Sosyal Destek Çeki ve Kart16 hizmeti olarak devam etmektedir. 
Başvurular online olarak www.bursa.bel.tr üzerinden alınmaktadır.
7.    Ramazan Sosyal Destek Çekine başvuru yaptım ama dönüş olmadı?
Ramazan Sosyal Destek Çeki dağıtımları devam etmektedir. 
Adresinize teslimat gerçekleştirilecektir.
8.    Kart16 Sosyal Destek Kartıma aylık yükleme hâlâ yapılmadı?
Kart16 yüklemeleri her ayın 10 ila 20. günleri arasında gerçekleştirilmektedir. 
9.    Şifremi kaybettim nasıl yenileyebilirim?
Kart16 sahibi kartı ile Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğüne bizzat gelerek ya da bir yakınına yazılı onay vererek şifresini güncelleyebilmektedir.
10.    Kart16 kartımı gelip almaya müsait değilim, bir yakınım gelip alabilir mi? 
Kart16 kartı kişinin ismine çıkartılmakta ve imza karşılığı teslim edilmektedir. 
Kart sahibi dışında teslimat gerçekleştirilmemektedir.
11.    Adres güncellemesi nasıl yapılmaktadır? 
Adres güncellemeleri bağlı bulunduğunuz Nüfus Müdürlükleri veya e-devlet uygulaması üzerinden yapılmaktadır. 
Adres güncellemesini gerçekleştirdiğiniz takdirde sistemimizde de adresiniz güncellenmektedir.
12.    Bir kere gıda kolisi aldım bir kez daha alabilir miyim?
Başvuruların yoğunluğu nedeni ile gıda desteğinden sadece bir kez yararlanılabilmektedir. 
Kart16 başvurusu yaptığınız takdirde düzenli yardımlardan yararlanmak için talebiniz değerlendirmeye alınacaktır.
13.    Telefon numaram değişti nasıl güncelleyebilirim?
Yeni telefon numaranızı Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğümüze bildirerek güncellenmesini sağlayabilirsiniz.
14.    Kullanılmayan bakiyeler sonraki aya aktarılıyor mu, sıfırlanıyor mu? 
Bakiyeler bir sonraki aya devretmektedir.
Kalan bakiyeyi sonraki aylarda kullanabilirsiniz.